Program obuke - šema aktivnosti sa satima

Prema propisanim Trening standardima Evropske asocijacije za geštalt terapiju (EAGT) program obuke obuhvata najmanje 1450 sati i sadrži:

  • 600 sati teorije i metodologije kroz iskustveno učenje
  • 150 sati supervizije
  • 400 sati kliničke prakse
  • 250 sati lične terapije (individualno i grupno terapeutsko iskustvo)
  • 50 sati po ličnom izboru (sati u oblasti gestalt terapije koji su osmišljeni tako da obogate iskustvo različitih pristupa i stilova rada unutar ovog modaliteta, uključujući i sate drugih geštalt psihoterapijskih škola). Dve radionice godišnje će, sa gostujućim predavačima, organizovati škola, ali ove sate edukanti mogu prikupiti i van škole.

Prva godina

U prvoj godini se dominantno radi u grupama od 30-35 edukanata.

Fokus je na upoznavanju sa osnovama teorije i metodologije geštalt terapije. Bavimo se filozofskim osnovima, osnovnim pojmovima, psihopatologijom iz ugla geštalt terapije i metodologijom geštalt terapije. Obrađuju se sledeće teme iz EAGT trening standarda: Istorija i koreni geštalt terapije, Teorija geštalt terapije, deo Kliničkih tema i Ljudski organizam i sredina.

Mnogi koncepti geštalt terapije su apstraktni i zahtevaju vreme za dublje razumevanje. Lično iskustvo u vezi sa osnovnim principima geštalt terapije stiče se kroz angažujuće eksperimente i dijalog, uz pratnju prezentacija i teorijskih izlaganja. Naš cilj je da edukanati razviju kompetenciju da o svetu, životu i klijentima razmišljaju na način karakterističan za geštalt terapeute.

Formiraju se vršnjačke iskustvene grupe u kojima se dodatno prorađuju koncepti kojima smo se prethodno bavili u okviru većih edukativnih grupa. Vršnjačke grupe rade samostalno a usmerene su unapred pripremljenim zadačima i aktivnostima.

Počinje se sa ličnom psihoterapijom.

Ukupno vreme posvećeno različitim aktivnostima na prvoj godini:

  • Teorija i metodologija – 150 sati kroz 10 dvodnevnih 15-očasovnih vikend radionica;
  • Vršnjačke grupe – 50 vršnjačkih grupa kroz 10 petočasovnih sastanaka;
  • Lični izbor aktivnosti (radionice, predavanja i sl.) iz oblasti geštalt terapije – 25 sati kroz 2 vikend radionice;
  • Lična psihoterapija – 45 sati.

Druga godina

Nastavlja se rad u grupama od tridesetak edukanata.

Nakon upoznavanja sa osnovnim teorijskim i metodološkim konceptima geštalt terapije prelazi se na naprednije teme. Upoznajemo se sa konceptima terapijskog odnosa, konceptualizacijom slučaja, etikom, dijagnostikom iz ugla geštalt terapije i nekim kliničkim temama. Obrađuju se sledeće teme iz EAGT trening standarda: Geštalt terapeut u terapijskom odnosu, Dijagnostika (komparativni pristup), deo Kliničkih tema, Principi i primena etike. Ono što želimo je da edukanti razviju kompetencije koje su potrebne za započinjanje rada sa klijentima.

Vršnjačke grupe nastavljaju svoj rad.

Nastavlja se lična terapija.

Ukupno vreme posvećeno različitim aktivnostima na prvoj godini:

  • Teorija i metodologija – 150 sati kroz 10 dvodnevnih 15-očasovnih vikend radionica;
  • Vršnjačke grupe – 50 vršnjačkih grupa kroz 10 petočasovnih sastanaka;
  • Lični izbor aktivnosti (radionice, predavanja i sl.) iz oblasti geštalt terapije – 25 sati kroz 2 vikend radionice;
  • Lična psihoterapija – 45 sati.

Treća godina

U trećoj i četvrtoj godini način rada se menja:

  1. Edukanti se organizuju u manje grupe od 8 do 10 članova i raspoređuju kod različitih učitelja i učiteljica. Glavna aktivnost ovih grupa je istraživanje pitanja značajnih za neposredni terapijski rad, uz facilitaciju ovog procesa. U okviru manjih grupa edukanti rade jedni s drugima pod nadzorom učitelja i učiteljica škole.
  2. Tokom četiri radionice i četiri supervizije u većim grupama, edukanti treće i četvrte godine učestvuju zajedno.

Na radionicama se teorijski i praktično obrađuju terapijske tehnike i rad sa osobama sa različitim životnim problemima i vrstama neurotskih iskustava. Pokrivene su sledeće teme iz EAGT trening standarda: Dijagnostika (komparativni pristup), Različite kliničke teme, Tehnike geštalt terapije.

Naš cilj je da edukanti steknu bazične kompetencije potrebne za rad sa klijentima.

Edukanti, koji dobiju dozvolu škole, započinju kliničko iskustvo pod supervizijom – u institucijama ili privatnim praksama.

Lična terapija se nastavlja.

Ukupno vreme posvećeno različitim aktivnostima na trećoj godini:

  • Teorija i metodologija – 150 sati, delom kroz četiri dvodnevne vikend radionice (15 sati po radionici) u velikoj grupi, a delom kroz deset dvodnevnih vikend radionica (15 sati po radionici) u manjim grupama.
  • Supervizija – 75 sati, delom kroz četiri dvodnevne grupne supervizije (15 sati po superviziji) u većoj grupi, a delom kroz individualne supervizije.
  • Klinička praksa (pod supervizijom) – 150 sati samostalno organizovanih u dogovoru sa školom.
  • Lična psihoterapija – 40 sati.

Četvrta godina

Rad u manjim grupama od 8 do 10 članova se nastavlja. Glavna aktivnost ovih grupa je facilitacija praktičnog rada sa klijentima. Edukanti rade jedni s drugima pod mentorstvom učitelja i učiteljica škole.

Na radionicama se i dalje teorijski i praktično obrađuju terapijske tehnike, kao i rad sa osobama sa zahtevnijim stanjima i vrstama iskustava. Pored toga, edukanti se upoznaju sa različitim oblastima primene geštalt terapije, profesionalnim kompetencijama terapeuta – kako opštim, tako i specifičnim za geštalt terapeute – kao i sa njihovim stavom prema ljudskim pravima i društvenoj odgovornosti. Pokrivene su sledeće teme iz EAGT Tening standarda: Dijagnostika (komparativni pristup), Različite kliničke teme, Tehnike geštalt terapije, Polja i strategije primene gešalt terapije, Profesionalne kompetencije, Ljudska prava i društvena odgovornost, Istraživanja u geštalt terapiji.

Naš cilj je da edukanti steknu napredne kompetencije koje su ključne za profesionalan, etički i društveno odgovoran rad sa klijentima.

Edukanti nastavljaju kliničko iskustvo pod supervizijom – u institucijama ili privatnim praksama.

Lična terapija se nastavlja.

Ukupno vreme posvećeno različitim aktivnostima na četvrtoj godini:

  • Teorija i metodologija – 150 sati, delom kroz četiri dvodnevne vikend radionice (15 sati po radionici) u većoj grupi, a delom kroz deset dvodnevnih vikend radionica (15 sati po radionici) u manjim grupama.
  • Supervizija – 75 sati, delom kroz četiri dvodnevne grupne supervizije (15 sati po superviziji) u većoj grupi, a delom kroz individualne supervizije.
  • Klinička praksa (pod supervizijom) – 150 sati samostalno organizovanih u dogovoru sa školom.
  • Lična psihoterapija – 40 sati.